ژله ویترینی

مطبخ خانومی

ژله ویترینی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ژله ویترینی

موادلازم:

ژله آلوئه ورا                    1 بسته

ژله توت فرنگی                1بسته

ژله بلوبری                     1بسته

بستنی وانیلی               1/5لیوان

میوه فصل                4نوع

نکته:

از هر رنگ ژله ای که خودتون دوست داشته باشین می تونین استفاده کنین.

من از موز و انگور و هلو استفاده کردم.اگر خواستین از کیوی استفاده کنین حتما قبلش با مقدار کمی شکر و آب بپزین تا داخل ژله آب نندازه.

طرز تهیه:

اول قالبمون رو با روغن مایع چرب می کنیم تا ژله راحتتر ازقالب جدا بشه.برای قالب سیلیکونی و پلاستیک حتما چرب می کنیم ولی قالب فلزی(ساده و تفلون ویا چدن) نیازی به چرب کردن نداره.

ژله آلوئه ورا رو طبق روش معمول آماده می کنیم روش معمول اینه که با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و به روش بن ماری می ذاریم تا کاملا حل وشفاف بشه بعد 2/3لیوان آب سرد بهش اضافه می کنیم و کنار می ذاریم تا خنک بشه.

ژله بلوبری رو هم با 1 لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و هروقت شفاف شد وکاملا سرد شد 2/3لیوان بستنی وانیلی آب شده رو بهش اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم .اگر ژله داغ باشه وبستنی رو بهش اضافه کنین بستنی می بره و دون دون می شه پس حتما صبر کنین تا ژله کاملا خنک بشه بعد بستنی رو اضافه کنین.برای ژله توت فرنگی هم همین کار رو می کنیم.

من از قالب پاپیون استفاده کردم پس قسمت پاپیونش ژله توت فرنگی ریختم می تونین ژله بستنی توت فرنگی بریزین ولی من ژله ساده ریختم بعد می ذاریم یخچال تا نیم بند بشه وکمی خودشو بگیره.

بعد از اینکه ژله خودشو گرفت در 4 قسمت قالب 4 نوع میوه می چینیم .من موزها رو حلقه حلقه کردم و بعد قالب قلب زدم تا زیباتر بشه.

ژله آلوئه ورا رو روی میوه ها می ریزیم و می ذاریم یخچال تا نیم بند بشه.

بعد از نیم بند شدن ژله بستنی بلوبری رو روش می ریزیم و دوباره می ذاریم توی یخچال تا کمی خودشو بگیره.

وقتی خودشو کمی گرفت ژله بستنی توت فرنگی رو روش می ریزیم و می ذاریم داخل یخچال تا کاملا سفت بشه 5 ساعت کافیه و کاملا سفت می شه.

برای برگردوندن ژله با نوک چاقو از لبه های قالب جدا می کنیم و بعدقالب رو در آب داغ می زنیم و به راحتی ژله رو برمی گردونیم.

امیدوارم از آموزش امروز لذت برده باشین...



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 2 شهريور 1395برچسب:دسرها, | 10:44 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.